top of page
bkg 1 startsida.jpg
Föreläsningar orange 1.jpg
Föreläsningar enkel.png

Föreläsningarna pågår i ca 2,5 tim, men kan anpassas utifrån önskemål och behov på arbetsplatsen.

Alla föreläsningar innehåller arbetsmaterial, workshops och aktivt forum för att öka engagemang och deltagande. Deltagarna få även ta del av PowerPoint materialet.

FÖRELÄSNINGAR & WORKSHOPS

SOCIALA FÄRDIGHETER

I många verksamheter finns det idag utmaningar med den psykosociala arbetsmiljön. Att utbilda personalen i sociala färdigheter ger framgångar på flera plan. Bland annat så motverkar det social stress och bidrar till ett mentalt stabilt arbetsklimat där alla på arbetsplatsen tillsammans tar ansvar. Vi går igenom 7 nycklar som skapar en gemensam policy och som bistår kommunikationen, samarbetet samt det mentala klimatet.
 
MÖTESKULTUR

Alla dessa möten.

En god möteskultur skapar förutsättningar för effektiva och produktiva möten som bidrar till både verksamhetens och medarbetarnas framgång. Genom tydliga mål, strukturerad ledning och aktiv delaktighet säkerställs att möten inte bara tar upp tid utan också genererar konkreta resultat. En välfungerande möteskultur minimerar missförstånd, främjar bättre beslutsfattande och stärker samarbetet inom teamet. Det leder till att tiden används mer effektivt och att både individer och organisationen som helhet kan arbeta mot sina mål med större precision och motivation.


HORMONELL HÄLSA
Välkommen till vår exklusiva föreläsning och workshop för kvinnor i klimakteriet eller för dig som vill lära dig mer om detta, ex kollega, partner, chef mm.

 

Under workshopen utforskar vi några viktiga aspekter av denna “hormonella cykel”.

  •  Mental hälsa: under klimakteriet påverkas hormonernas balans vilket kan leda till förändringar i humör samt en ökad sårbarhet för låg energi, sämre koncentration, minnesproblem, ångest och depression. Vi erbjuder nya begrepp, ökad kunskap och verktyg för att hantera dessa förändringar.

  •  Stress: Klimakteriet kan öka stresskänsligheten vilket vi kikar på och håller ett aktivt forum kring med stort engagemang med deltagarna. 

  • Fysisk hälsa: Du lär dig att förstå hur den förändrade hormonbalansen påverkar din kropp och hur du kan optimera din hälsa genom kost, motion och andra livsstilsval.

 

KVINNOPOLICY

Hur kan en kvinnopolicy öka attraktiviteten på din arbetsplats?

  • Höjd kvalitet i verksamheten och nöjdare kunder/brukare/elever/invånare

  • Ökad nöjdhet bland medarbetare och högre närvaro

  • En förbättrad upplevelse av den fysiska och psykiska arbetsmiljön

  • Medarbetare känner sig bemötta med lyhördhet

  • Bättre samarbets- och kommunikationsklimat

  • En förbättrad kommunikationsförmåga mellan generationer och kön

  • Ökad kvalitet på prestationen hos individen

  • En förbättrad allmänhälsa hos individen

   

Vad innehåller en kvinnopolicy?

  • Utbildning: Alla medarbetare utbildas om allmän kvinnohälsa och klimakteriet. Till exempel kunskapen om kvinnors hormonella cykel och om klimakteriet samt dess påverkan på prestation och relation.

  • Normalisering: Målet är att alla ska kunna vara öppna med den kvinnliga hormonella cykeln samt klimakteriesymtom utan att det är något konstigt.

  • Hälsa som helhet: Medarbetarna ska uppmuntras till fysisk aktivitet med syfte att förebygga allmän ohälsa och lindra eventuella klimakteriebesvär.

  • Kvinnoambasadörer: Vi ger en utökad utbildning till de som vill bära fanan högt och vara ambassadörer för kvinnopolicyn på arbetsplatsen. Detta för att kunna ha en stödjande och rådgivande funktion i samverkan med HR.

  • Interna stödgrupper: Drivs av ambassadörerna och riktar sig till både män och kvinnor med regelbundna träffar med olika tema.

 

Utbildningens innehåll

Inledande kartläggning med uppföljning

Föreläsningar i storgrupp, 2 timmar

Workshops i mindre grupper, 3 tillfällen à 2 timmar

Individuellt arbete mellan workshops

Aktivt forum i storgrupp, 2 timmar

Avslutande kartläggning med uppföljning

 

Tillägg:

Utökad utbildning för kvinnoambasadörer, 3 tillfällen á 2 timmar.

Handledning i grupp samt individuell handledning vid behov.

Delar av innehållet kan skräddarsys och anpassas utifrån arbetsgivarens behov och önskemål.

Pris 

1-20 deltagare: 79.000:- exkl. moms

21-40 deltagare: 109.000:- exkl. moms

41-60 deltagare: 139.000:- exkl. moms

 

Vid fler än 60 deltagare lämnas offert.

bottom of page